(de här filmerna längtar jag mest efter just nu)

De senaste sex veckorna har det inte blivit mycket film, men nu ser jag fram emot en fin filmhöst. Jag är en filmnörd, men det betyder inte alltid att jag är en finsmakare som bara vill se annorlunda draman och kosntfilm utan när jag längtar är det oftast efter lite simplare alster:

the chronicles of Narnia: the silverchair


the girl with the dragon tatoo


the muppets



the dark knight rises


Bilbo - a hobbits tale & there and back again


Tintins äventyr


Mission impossible 4




Om du vill veta om alla (många iaf) filmer som ryktas komma framöver finns det en lista här.



Här är några andra filmer jag ännu inte sett, men känner att jag måste se:



127 timmar

barnhemmet (fast jag vet inte om jag vågar)

de sju samurajerna och ran (har båda dessa Kurosawafilmer hemma och borde få till det snart, fast de är 4 timmar långa)

dogville (otroligt illa att jag inte sett den än)

melancholia (otroligt intressant Von Trier-alster)

tree of life

niceville

mammut


reqiuem for a dream

stalingrad


true grit (har jag också hemma, så den ser jag snart)
Stina
2011-10-31 @ 19:34:28

Mammut har ju jag sett! Kul att jag kan få ha sett en film som du inte har sett :)

Marcus Särefjord
2011-11-05 @ 12:02:05

Ahh! Såg tintin i förrgår :) Helt lovely! Älskade den. Tycker Spielberg porträtterat serien riktigt lysande. Dessutom är det helt makalöst detaljerade 3d-modeller som jag sitter sitter å dreglar över. Se den!!

hannie
2011-11-09 @ 22:25:07

men! det står på imdb att the silver chair kommer 2015... det blir en lång väntan det.

Robodan
2011-11-10 @ 10:04:58

Ja usch Hannie. Varför tar det så lång tid kan man undra?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femhundra filmtips

de 500 bästa filmerna genom tiderna och lite till (tips: om du vill gå igenom listan klicka på kategorin "topplistan" och ta dig från början till slut eller "den uppdaterade topplistan" för en aktuell lista)

RSS 2.0