(Inte bara Mr Keating)

 
 
 
"Carpe Diem" eller "oh captain my captain". De flesta minns nog Robin Williams för hans roller som varm, humoristisk rebell i framförallt "döda poeters sällskap" men också "Mrs Doubtfire", "Good Morning Vietnam" och "Patch Adams". Sin Oscar fick han dock i Matt Damons och Ben Afflecks genombrott  "Will Hunting". Hans sneda leende och mjuka röst rör en i själen. 
 
Men Williams hade fler strängar på sin lyra och jag kan verkligen rekommendera filmerna "One hour photo" och "Insomnia" där han spelar iskalla typer. 
 
Annars är "Hook" en av mina personliga favoriter. Robins varma stil gjorde ju att han fick roller i många barnfilmer såsom "Jumanji", "Flubber" och senast i "Natt på muséet"-filmerna. 
 
I intervjuer har han ofta gett intryck av att vara komplett galen och det är tydligt att hans tokiga humor också har varit en försvarsmekanism mot de djupa, tunga känslor han bar på. 
 
Allt för många skådespelare går ur tiden i förtid pga tunga, konstnärliga sinnen. 
Maria Fylkebo
2014-08-15 @ 00:41:21

Så sorgligt verkligen. Han hade mkt kvar att ge. En av mina favvisar. Han kommer saknas oss.
Hoppas allt går bra med den lille och att ni får nyss ordentligt! Kram!

Maria
2014-08-15 @ 00:42:51

Att ni får mysa menar jag😊




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femhundra filmtips

de 500 bästa filmerna genom tiderna och lite till (tips: om du vill gå igenom listan klicka på kategorin "topplistan" och ta dig från början till slut eller "den uppdaterade topplistan" för en aktuell lista)

RSS 2.0