Lite uppdateringar

Sjukdom stress mm har gjort att frekvensen på den här bloggen gått ner betänkligt, men nu i tiden mellan guldbaggegalan och Oscarsgalan ska jag se så mycket film jag kan. Igår såg jag två:
 
Paddington 2
 
 
 
Den nyfikna och modiga lilla björnen som ser det goda i alla bor numera i London med din nya familj, men han längtar samtidigt efter tant Lucy (björnen som en gång räddade honom och sedan uppfostrade honom). När ett kringresande tivoli passerar hittar Paddington en perfekt present, en dyr bok, som han börjar spara till. Men boken visar sig vara mycket värdefull och fler är ute efter den...
 
Mycket välgjort och mysigt familjeäventyr med sköna brittiska skådisar i alla roller. Miljö- och kostymmässigt är det klockrent (får en Wes Anderson-känsla) och även humorn är mycket lyckad. I övrigt är det lite lagom spännande och lite lagom berörande. Min 3-åring skrattade mycket och min 6-åring fångades av spänningen. 
 
3/5 (6/10)
 
 
Going in style
 
 
 
Tre äldre vänner blir lurade på sin pension och bestämmer sig för att råna banken i fråga. Men hur lätt är det flr tre 80-åringar att råna en storbank och hur ska de lura FBI?
 
Zach Braffs filmer brukar vara underfundiga, konstnärliga och byggs mest på känslan. De brukar vara enkla, men fina. Här blev det tyvärr bara enkelt. Trots storskådisar som Michael Caine och Morgan Freeman lyfter det aldrig. Det är lite småmysigt och stundtals roligt (framförallt Christopher Lloyd), men på det stora hela en besvikelse. 
 
3/5 (5/10)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femhundra filmtips

de 500 bästa filmerna genom tiderna och lite till (tips: om du vill gå igenom listan klicka på kategorin "topplistan" och ta dig från början till slut eller "den uppdaterade topplistan" för en aktuell lista)

RSS 2.0