Nja

Assasin's Creed
 
 
 
En evig kamp mellan tempelriddarna och assasinerna når tillslut Callum Lynch, vars blod är besläktat med de uråldriga lönnmördarna. Han plockas upp av en organisation, tränas och kan med någon sorts maskin ta sig tillbaka till 1400-talets Spanien på uppdrag...
 
Generellt är detta en blogg för filmtips och även om jag inte bara recenserar mästerverk så är det mestadels tips på sevärda rullar jag levererar. Men ibland måste jag skriva av mig om sämre alster, särskilt om det handlar om så kallade "storfilmer". 
 
Det här var inte särskilt bra. Jag spelar ju inte dataspel, så jag vet inte hur den förhåller sig till det, men när jag läst andras reaktioner på filmen märker jag att spelfansen inte heller verkar särskilt nöjda. Storyn känns enormt tunn, ologisk och meningslös. Hade hellre sett en film om de historiska assasinerna eller åtminstone en film som utspelade sig under en tidsperiod och inte i det här växlande sci-fi-dravlet. Trots bra skådisar blir det tämligen fånigt. 
 
2/5 (4/10)
 

femhundra filmtips

de 500 bästa filmerna genom tiderna och lite till (tips: om du vill gå igenom listan klicka på kategorin "topplistan" och ta dig från början till slut eller "den uppdaterade topplistan" för en aktuell lista)

RSS 2.0