Stark klantar till det

the Avengers - Age of Ultron
 
 
 
I ett försök att tillverka ett skydd för mänskligheten skapas Ultron; en mäktig varelse som vill befria jorden från mänskligheten. Avengers måste stoppa honom, men något står inte rätt till med gänget...
 
När det gäller action är detta ett visuellt mästerverk. Jag tror aldrig jag sett någon snyggare och mäktigare actionrulle. Men innehållsmässigt känns det lite som en mellanfilm. De episka kamperna dyker upp 2018 och 19. Humorn är fortfarande briljant och ett av de starkaste korten, men jag uppskattar att den fått stå tillbaka lite för mörkare tongångar. Ändå tycker jag att man sveper förbi mörkret lite för snabbt för att hinna med all action och det blir lite tunt. Överhuvudtaget går det lite snabbt.  Sedan är det för många karaktärer. Avengers är kul, men det blir aldrig lika bra som när hjältarna har sina egna filmer. Här tvingas de ge plats åt varandra till bristningsgränsen. 
 
3/5



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femhundra filmtips

de 500 bästa filmerna genom tiderna och lite till (tips: om du vill gå igenom listan klicka på kategorin "topplistan" och ta dig från början till slut eller "den uppdaterade topplistan" för en aktuell lista)

RSS 2.0