hur tinar man ett fruset hjärta?

Frozen
De två prinsessorna var så nära som systrar kan vara tills den dag då de plötsligt blev åtskilda i sitt eget hem. Varför får Anna inte träffa sin syster mera? En isande vacker historia målas upp när HC Andersens gamla saga om isprinsessan väcks till liv av Disney. Miljöerna och karaktärerna håller högsta klass och magin liknar gamla traditionella sagofilmer, men det är bara bra inte mer. Det blir lite platt och tunt när det väl ska sys ihop och musiken, som jag hört så mycket om, var bara OK (trots strålande sånginsatser). Det här var verkligen sevärt, snyggt och mysigt (och med en rolig sidokaraktär i Olaf), men det var inte så berörande att det når in på topp-500, tycker att Trassel som kom för några år sedan var snäppet bättre än den här. Men vill man njuta av snygga vintermiljöer är den här top noch.
 
Warrior
 
Ett annat fruset hjärta tillhör Tom Hardy i MMA-filmen Warrior. Detta är en film jag länge har blivit rekommenderad och kanske var mina förväntningar väl högt ställda på denna typiska testosterontriggare. Det är en väldigt klassisk rak historia om två bröder som har tappat kontakten med varandra och sin försupne far. Nu möts de istället i samband med en turnering som ska avgöra vem som är världens bäste fighter. Det är mycket MMA och enligt mitt okunniga öga ganska överdrivna matcher, men skådespelarna sköter sig enormt bra och det finns ändå viss genuinitet där bakom allt. Som den sport- och filmnörd jag är fångas jag ändå av historien och tycker det är ganska bra. Men klyschigt är det.
Andreas Johansson
2014-04-18 @ 01:34:18

Tycker låten i Frost "Let it go" är ruggigt mäktig om man lyssnar några gånger på den efter filmen. Samt sången i början på filmen är riktigt bra.

Sarah
2014-05-14 @ 12:00:13

Jag gillade "Frozen" men kan hålla med om att "Trassel" är bättre, den levererade hela vägen till "The End"; kanske var de trötta och stressade vid tillverkningen av "Frozen".Musiken diggar jag; ) .




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femhundra filmtips

de 500 bästa filmerna genom tiderna och lite till (tips: om du vill gå igenom listan klicka på kategorin "topplistan" och ta dig från början till slut eller "den uppdaterade topplistan" för en aktuell lista)

RSS 2.0