(bat out of hell)

the dark knight rises
 
 
Så har min favoritregissör; Christopher Nolan, avslutat sin Batmantriologi och han gör det på ett mäktigt sätt med en spännande och actionspäckad thriller. Det är nog den mest spännande och ovissa av filmerna hittills och de sista tio minuterna var otroligt mäktiga. Men lika bra som de två tidigare filmerna tycker jag inte det var. Man har fört in starka karaktärer och duktiga skådespelare som Joseph Gordon-Levitt, men jag ryser inte på samma sätt som i de två andra kompositionerna. Det jag saknar är fler tillfällen när det stannar upp och blir stilla en stund. Det jag saknar är det där djupet som fanns tidigare. Det finns flera lägen i filmen där man kunde stannat upp mer och detta kunde man faktiskt gjort på bekostnad av all action (som dock är väldigt snygg). Med detta sagt är det ändå en fantastiskt bra film och en värdig avslutning på historien.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femhundra filmtips

de 500 bästa filmerna genom tiderna och lite till (tips: om du vill gå igenom listan klicka på kategorin "topplistan" och ta dig från början till slut eller "den uppdaterade topplistan" för en aktuell lista)

RSS 2.0