204 - om att vara "sexually active"

Juno






Ibland är en film bara skön och det är liksom inte så mycket mer att säga. Här har vi en härlig film med skön humor och bra skådespelare (första jag såg med Ellen Page). Det ligger en hinna avskön ironisk känsla genom hela filmen och fotot är underbart liksom musiken (en uppsjö av bra singersongwriters)). Jason Reitman har lyckats med konststycket att göra en fräsch film av ett tämligen uttjatat ämne (att bli oväntat gravid).
Stina
2011-04-01 @ 16:15:11

Mycket bra film! Uppenbarligen så bra att den fått två identiska inlägg;)

Robodan
2011-04-04 @ 12:50:06

japp och jag får inte bort det om jag inte vill att filmerna ska komma i fel ordning. KLommentarerna hamnar bara på ett av inläggen iaf.

Sara K L
2011-06-30 @ 09:55:39

Idag såg jag Juno igen, och på min lista hade den helt klart legat högre! Den är underbar, annorlunda, gripande och ha världens finaste slut! Och som du skrev är både bild och musik en njutning genom hela.

Mums!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femhundra filmtips

de 500 bästa filmerna genom tiderna och lite till (tips: om du vill gå igenom listan klicka på kategorin "topplistan" och ta dig från början till slut eller "den uppdaterade topplistan" för en aktuell lista)

RSS 2.0