(några hedersomnämnanden till filmer som missade listan)

Det finns ett par filmer som precis har missat denna lista och som kanske "borde" varit med, men eftersom det är min lista är det jag som bestämmer. There will be blood med Daniel Day-Lewis här ovan är ett fantastsikt hantverk. Med en suggestiv och mörk känsla, fantastiskt foto och bland det bästa skådespel jag någonsin sett visar den en man som fylls mer och mer av girighet tills bara hat återstår. Jag förstår verkligen att detta är en riktigt bra film, men jag klarar bara inte av den. Det är ınte det att de använder sig av ljud istället för musik eller själva idén utan det är nog den totala avsaknaden av ljus och kärlek. Jag behöver något litet att klara fast mig vid i ångesten och hatet.
Jag gillar ju som sagt inte skräckfilm så där hemskt mycket, men jag ska ändå uppmärksamma två som jag tycker är lite smartare än skräckfilmer brukar vara.
Och slutligen en Coenbröderna-film som faktiskt hamnat utanför listan. Det finns helt enkelt 500 filmer som är bättre.
sara k l
2011-07-02 @ 23:30:35

Jag har ju fram till precis nu läst denna lista nerifrån o upp. Då såg jag bara bilden på ladykillers o undrade vad som stod på. Hann nästan göra mig beredd på en protest tills jag såg att det var en parantes. ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

femhundra filmtips

de 500 bästa filmerna genom tiderna och lite till (tips: om du vill gå igenom listan klicka på kategorin "topplistan" och ta dig från början till slut eller "den uppdaterade topplistan" för en aktuell lista)

RSS 2.0